سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ضرورت جلوگیری از نابودی فاجعه‌بار دریاچه نئور/ 10 سال غفلت کردیم - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


 

  • ضرورت جلوگیری از نابودی فاجعه‌بار دریاچه نئور/ 10 سال غفلت کردیم - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

    به گزارش خبرنگار مهر، شهاب‌الدین منتظمی پیش از ظهر سه شنبه در نشست با کارکنان محیط زیست استان اردبیل عنوان کرد: در بازه زمانی سه ساله امیدواریم زمینه احیای دریاچه نئور فراهم شده و مانع از روند فاجعه بار نابودی این میراث ارزشمند طبیعی شویم.

    به گفته وی 10 سال در خصوص حیات تالاب نئور غفلت شده و باید شرایطی فراهم کنیم تا احیای هر چه مناسب این دریاچه را به شکل حقیقی خود شاهد باشیم.

    مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست بر ضرورت انجام ریسک و برخورداری از روش‌های جدید تأکید کرد و افزود: برای احیای تالاب نئور انتظار ویژه‌ای نیز از سوی پژوهشکده آبزی پروری وجود دارد.

    منتظمی ادامه داد: چنانچه امروز برای احیای تالاب نئور اقدامی نکنیم مطمئنا مورد سرزنش آیندگان قرار خواهیم گرفت و باید با تعامل و تلاش مضاعف برای دستیابی به هدف مورد انتظار برنامه ریزی داشته باشیم.

    وی نئور را دریاچه‌ای متمایز با سایر تالاب‌های کشور توصیف کرد و ادامه داد: ریسک پذیری و تعامل همه دستگاه‌ها برای تدوین برنامه‌ای جامع و عملیاتی کردن آن در خصوص این دریاچه ضروری است.

    مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: تعامل مجموعه استانداری، فرمانداری، بخشداری منطقه و دیگر دستگاه‌های مرتبط از جمله جهاد کشاورزی در مدیریت زیست بوم دریاچه نئور مورد نیاز بوده تا به نقطه مطلوبی در خصوص احیای این دریاچه برسیم.