سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخطاریه قانونی به 200 واحد آلاینده در نیمه نخست امسال - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


 

  • اخطاریه قانونی به 200 واحد آلاینده در نیمه نخست امسال - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

    به گزارش خبرگزاری مهر، زهره عبادتی، اظهار داشت: متصدی یک واحد کارواش در بخش کهریزک شهرستان ری بدلیل دفع غیر بهداشتی فاضلاب و آلودگی آبهای زیر زمینی و با توجه به شکایت این اداره به مرجع قضایی و نظر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، ازسوی مرجع قضایی به جریمه  نقدی بدل از شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

    وی با بیان اینکه بازدید از واحدهای آلاینده آب و تولید پساب، یکی از برنامه های پایشی این اداره است، افزود: واحدهای کارواش بدلیل حجم زیاد فاضلاب تولیدی و استفاده از مواد شوینده، ازجمله واحدهای آلاینده آب بوده و نیازمند تدابیر و استفاده از شیوه ها و سیستم های کنترل آلایندگی قبل از شروع به کار هستند.

    رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری در ادامه یادآور شد: ارائه خوداظهاری مستمر از فعالیت، برای این واحدها الزامی است و در صورت کوتاهی در این خصوص، اقدامات قانونی از سوی اداره حفاظت محیط زیست صورت  خواهد گرفت.

    عبادتی همچنین به آمار پایش واحدهای آلاینده آب در شش ماهه نخست امسال اشاره داشت و گفت: در نیمه اول امسال تعداد 250 واحد که عمده آن ها یا فاقدسیستم تصفیه پساب بوده و یا مشکلاتی درخصوص فاضلاب تولیدی داشته و موجب آلودگی آب می شدند، در سطح شهرستان ری پایش شد که از این تعداد، حدود 200 واحد اخطار قانونی از محیط زیست شهرستان دریافت کردند.

    وی در پایان تصریح کرد: از بین واحدهایی که اخطار دریافت کردند بعضی به مراجع قضایی معرفی شدند و پرونده آن ها درحال رسیدگی است، برخی آلایندگی واحد خود را برطرف کرده اند و تعدادی هم برنامه زمانبندی جهت رفع آلایندگی به محیط زیست ارائه داده اند.